اگر اخبار فناوری را دنبال کرده باشید، حتماً درباره عینگ گوگل شنیده‌اید. عینکی که مانند عینک‌های عادی آن را به چشم می‌زنید؛ با این تفاوت که نمایش‌گر کوچکی دارد که  مقابل چشم‌تان قرار می‌گیرد؛ میکروفونی که دستورهای صوتی شما را گوش کرده و آن‌ها را اجرا می‌کند و دوربینی که هر لحظه اراده کنید، می‌توانید با آن عکس یا فیلم بگیرید و همان لحظه، آن را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید. کار با این عینک بسیار آسان است و با چند دقیقه آموزش، می‌توان کار کردن با آن را شروع کرد. به عنوان مثال، با یک ضربه کوچک، عینک، بیدار می‌شود و یا با بالا و پایین کردن سر، عینک به حالت خواب می‌رود. نکته جالب‌تری که در مورد آن وجود دارد، این است که در منوهای لیست‌مانند، با نگاه کردن به پایین و بالا، می‌توان در بین گزینه‌های منو، حرکت کرد.

عینک گوگل

استفاده افراد عینکی از عینک گوگل

در مورد افراد عینکی، مشکلی که وجود دارد، این است که عینک گوگل، به خوبی روی عینک‌هایشان قرار نمی‌گیرد. گوگل درباره اینکه آیا مدل‌های طبی از این عینک را نیز روانه بازار خواهد کرد یا نه، هنوز صحبتی نکرده است؛ اما این موضوع، دور از انتظار نیست.

کار با عینک گوگل

زمانی که عینک را بیدار می‌کنید، زمان را با یک فونت درشت و عبارت Okay Glass را درست در زیر آن می‌بینید. این دستور را با فریاد زدن و یا صدای خفیف هم می‌توان فراخوانی کرد. البته گاهی اوقات، در محیط‌های شلوغ، فراخوانی این دستور با مشکل روبرو می‌شود. این عبارت، دستور کنترلی عینک است. دو مورد از بدیهی‌ترین و پراستفاده‌ترین دستورهای عینک، دستورهای «عکس بگیر» و «فیلم بگیر» است. دستور اولی، عکس‌های ۵ مگاپیکسلی می‌گیرد و دستور دومی، فیلم‌هایی با کیفیت ۷۲۰p ضبط می‌کند. این کیفیت، کیفیت پیش‌فرض است و می‌توان آن را در قسمت تنظیمات تغییر داد. نکته جالب اینکه تمام عکس‌ها و فیلم‌ها، بلافاصله به اکانت گوگل‌پلاس کاربر می‌رود که البته در حالت پیش‌فرض، به صورت خصوصی ذخیره می‌شوند.

عینک گوگل

قابلیت اتصال و برقراری تماس عینک گوگل

عینک گوگل، قابلیت اتصال بالایی دارد. این عینک، به هر وسیله و یا گوشی دارای بلوتوث وصل می‌شود؛ اما بهترین کارایی را می‌توان با گوشی‌های اندرویدی که اپلیکیشن MyGlass گوگل، روی آن‌ها نصب است، تجربه کرد. این اپلیکیشن رایگان را می‌توان از گوگل‌پلی دانلود کرد و با استفاده از آن، می‌توان به عنوان مثال، به وسیله وای‌فای به حساب جی‌میل وصل شد.
در مورد برقرار تماس هم باید گفت که این عینک، تجهیزات رادیویی برای برقراری تماس تلفنی را ندارد؛ اما جای نگرانی نیست؛ چون می‌توان از طریق بلوتوث به گوشی موبایل وصل شد و از طریق گوشی، تماس تلفنی را برقرار کرد؛ هر چند برای کارایی بهتر، به وای‌فای احتیاج دارد.

عینک گوگل

تنظیمات عینک گوگل

این عینک، تنظیمات متنوعی دارد. از تنظیمات آن، می‌توان به میزان تکان دادن سر برای روشن کردن عینک، تنظیمات وای‌فای، انتقال اطلاعات از طریق تترینگ، میزان شارژ باقی‌مانده باتری و فضای ذخیره‌سازی اشاره کرد. در مورد میزان تکان دادن سر، بهتر است که آن را روی کمترین تکان، تنظیم کرد؛ چون زیاد تکان دادن سر، باعث می‌شود که در مقابل چشم دیگران، غیرعادی به نظر برسید.

چند نمونه از کارایی‌های عینک گوگل

اگر در یک روز آفتابی از عینک بپرسید که «آیا به چتر احتیاج دارم؟»، جواب می‌دهد: «نه، باران نمی‌بارد. دمای هوا ۶۰ درجه و آسمان، ابری است» و صفحه‌ای حاوی اطلاعات هواشناسی را نشان می‌دهد و یا اگر بپرسید که «کلمه سلام به ژاپنی چه می‌شود؟»، بلافاصله جواب می‌دهد: «کونیچیوا». همچنین، می‌توانید از عینک بخواهید سرخط اخبار نیویورک‌تایمز را برای شما بخواند. البته اخبار را با یک صدای زنانه و ماشینی می‌خواند. نکته قابل توجه این است که برای دستور دادن به این عینک، اصلاً لازم نیست که از قبل، صدای‌تان را به عینک بشناسانید و یا چندین بار آموزشش بدهید. حتی لازم نیست دستورها را خیلی واضح به عینک بگویید و یا آن‌ها را چندین بار تکرار کنید.
این عینک، به جی‌پی‌اس هم مجهز شده است. بنابراین، آماده است تا به شما برای رفتن به جاهایی که می‌خواهید بروید، کمک کند.
علاوه بر این‌ها، همان‌طور که در بالا گفته شد، هر چیزی که می‌بینید و یا ضبط می‌کنید، در همان لحظه، قابل اشتراک گذاشتن است؛ اما اگر هیجان بیشتری می‌خواهید، می‌توانید یک دورهمی گوگلی (Hangout) برقرار کنید. مانند دیگر امکانات، دورهمی نیز به وای‌فای و حساب گوگل‌پلاس احتیاج دارد.

عینک گوگل

نقص‌های عینک گوگل

عینک گوگل، به هیچ‌وجه گجت کاملی نیست. شارژ باتری آن، حتی در صورتی که عکس و ویدیو نگیرید، تنها یک روز دوام می‌آورد. علاوه بر این، اپلیکیشن‌های خیلی کمی برای کار با آن، ساخته شده است که قیمت عینک را به بیش از ۱۵۰۰ دلار رسانده است. این قیمت بالا، می‌تواند تقاضا برای خرید آن را تا حد زیادی کاهش دهد. نقص دیگری که وجود دارد، این است که عینک، نمی‌داند که شما صاحبش هستید؛ به عبارت دیگر، اگر فرد دیگری به غیر از خودتان هم بگوید: Okay Glass، عینک، واکنش نشان می‌دهد.

عینک گوگل

با وجود تمام مزایای استفاده از این عینک، بزرگ‌ترین نگرانی در مورد آن، بحث حریم خصوصی است. در هر کجا که عینک روی چشم‌ باشد، می‌توان با آن، عکس و فیلم گرفت؛ اما باید توجه داشت که این عینک، یک وسیله جاسوسی نیست؛ این عینک، بالای چشم قرار می‌گیرد؛ نه جلوی آن. برای کار کردن با این عینک، باید تا حدودی به بالا نگاه کرد؛ بنابراین اگر کسی بخواهد جاسوسی کند، باید آن را درست جلوی چشمش قرار دهد تا بتواند در حالی که از کس دیگری فیلم می‌گیرد، با کسی که در حال صحبت کردن با اوست، نگاه کند.

نتیجه‌گیری

عینک گوگل، اوج تکنولوژی‌های پوشیدنی نیست؛ اما بدون شک، اولین و مهم‌ترین گام در یک سفر دور و دراز است.

منبع: +

سرمایه‌گذاری روی بیت‌کوین