هر چیزی در گذر زمان نیاز به تغییر دارد و مجبور است خود را با تکنولوژی‌های جدید سازگار کند. وبلاگ پانویس هم از این قاعده مستثنی نیست. به همین خاطر در سال جدید تصمیم گرفتم تغییراتی در ظاهر پانویس بدهم.

تغییر پوسته وبلاگ

اولین تغییر، پوسته وبلاگ است. برای این کار، بعد از بررسی دموی چیزی نزدیک به ۱۰۰ پوسته، پوسته‌ Avada را از سایت themeforest به قیمت ۵۹ دلار خریدم و آن را راست‌چین و فارسی کردم. این پوسته پرفروش‌ترین پوسته در تاریخ وردپرس است و انصافاً این رکورد برازنده این پوسته همه‌چیز‌تمام است.

new-panevis

پوسته Avada علاوه بر استاندارد‌های طراحی زیادی که رعایت کرده است، واکنش‌گرا هم هست. پوسته واکنش‌گرا برخلاف پوسته‌های غیرواکنش‌گرا، پوسته‌هایی هستند که مطابق با اندازه صفحه نمایش وسیله کاربر، واکنش نشان می‌دهند و خودشان را مطابق این اندازه وفق می‌دهند؛ این یعنی اگر کاربر با هر وسیله‌ای مثل کامپیوتر، لپ‌تاپ، تبلت و موبایل که وارد سایتی با پوسته واکنش‌گرا بشود، چینش عناصر موجود در صفحه به گونه‌ای تغییر می‌کند که کاربر مدام نیاز به زوم کردن و اسکرول افقی در سایت نداشته باشد؛ بنابراین اگر با موبایل وارد همین صفحه بشوید، می‌بینید که متن نوشته‌ها برای خواندن نیاز به زوم کردن ندارند. علاوه بر این، تمام قسمت‌های سایت به صورت یک صفحه باریک به اندازه صفحه موبایل چیده می‌شوند تا نیاز به اسکرول افقی نداشته باشید. همچنین اگر دقت کنید، مثلاً منوهای بالای صفحه  با یک تپ، نمایان/پنهان می‌شوند. حتی کادرهای ورودی متن و عکس‌های موجود در نوشته‌ها هم واکنش نشان می‌دهند.

نکته مهمی که در مورد سایت‌های با پوسته واکنش‌گرا وجود دارد، این است که اخیراً توسط موتورهای جستجویی مثل گوگل، بیشتر به این نوع پوسته‌ها اهمیت داده می‌شود. به عبارت دیگر، گوگل مدتی پیش رسماً اعلام کرد از این به بعد، سایت‌های واکنش‌گرا در نتایج جستجو از اولویت برخوردار خواهند بود.

تغییر فونت وبلاگ

دومین تغییر، فونت وبلاگ است. فونت کل وبلاگ را از Tahoma به IranianSans که یک فونت آزاد است، تغییر دادم. این فونت زیبایی و خوانایی بیشتری نسبت به فونت قبلی دارد.

امیدوارم با این تغییرات، تجربه بهتری از خواندن نوشته‌های وبلاگ داشته باشید.

اگر می‌خواهید از انتشار نوشته‌های بعدی پانویس باخبر شوید، می‌توانید به طور رایگان، مشترک خوراک پانویس و یا کانال تلگرام پانویس شوید و یا برای اشتراک ای‌میلی، ای‌میل خود را در کادر زیر وارد و ثبت کنید:

دقت داشته باشید که برای فعال‌سازی اشتراک ای‌میلی، باید ای‌میلی که از طرف وبلاگ برای‌تان فرستاده می‌شود را تأیید کنید.

لینک ثابت: https://panevis.ir/?p=1633

سرمایه‌گذاری روی بیت‌کوین