در چند سال اخیر گاهی کدهایی نوشته‌ام که وقتی آن‌ها را در بعضی از سایت‌های خارجی معرفی کرده‌ام، با استقبال کاربران خارجی روبرو شده‌ است؛ به طوری که در چندین مورد، نحوه خرید آن‌ها را جویا شده‌اند؛ اما چون حساب بین‌المللی‌ای مثل پی‌پال (paypal) نداشته‌ام، برنامه‌ها را رایگان برای آن‌ها ای‌میل کرده‌ام. هر چند بعضی از آن‌ها با شارژ دلاری حسابم در سایت‌هایی مثل themeforest با بزرگواری جبران کرده‌اند.

از طرفی چند سالی می‌شود که یک فروشگاه اینترنتی فارسی را اداره می‌کنم که بیشتر محصولات غیرفیزیکی دارد. مدتی است به این فکر می‌کنم که با استفاده از تجربیاتی که در این چند سال از لحاظ فنی و فروش به دست آورده‌ام، فروشگاهی اینترنتی به زبان انگلیسی راه‌اندازی کنم و کدها و خدماتم را به صورت بین‌المللی و با یک درگاه پرداخت خارجی در آن به فروش برسانم؛ اما یک مانع بزرگ برای این کار وجود دارد: نداشتن درگاه پرداخت بین‌المللی!

internet-gateway

درگاه پرداخت بین‌المللی

معروف‌ترین و پرکاربردترین سیستم پرداخت بین‌المللی در حال حاضر پی‌پال است که متاسفانه به دلیل قوانین مالی آمریکا، کاربران مقیم ایران را تحریم کرده است؛ تا حدی که حتی وقتی توریستی خارجی از داخل ایران و طبیعتاً با آی‌پی ایران حسابش را چک می‌کند، حساب را مسدود می‌کند! بنابراین باز کردن حساب پی‌پال و گرفتن درگاه پرداخت پی‌پال برای کاربران ایرانی غیرممکن است.

با تحقیقاتی که کرده‌ام، به چند درگاه‌ پرداخت خارجی مثل Skrill و Neteller رسیده‌ام که گویا در خاک اروپا قرار دارند و لذا سخت‌گیری‌های پی‌پال را ندارند؛ اما نمی‌دانم وضعیت آن‌ها به چه صورت است.

[به‌روزرسانی در ۲۷ شهریور ۹۵] از درگاه پرداخت اینترنتی اسکریل پرسیدم که آیا به عنوان یک کاربر داخل ایران می‌توانم از خدمات دریافت و پرداختشان استفاده کنم یا نه. جوابی که گرفتم، این بود: «در حال حاضر خیر».

skrill

درگاه آنلاین بین‌المللی اسکریل

با چند درگاه پرداخت خارجی دیگر در هند و امارات هم تماس گرفتم؛ اما جواب همه آن‌ها یکی است: «متاسفیم! به کاربران داخل ایران نمی‌توانیم سرویس پرداخت بین‌المللی بدهیم.» حال از شمایی که از داخل ایران محصولات و خدماتتان را در سطح بین‌المللی به فروش می‌رسانید، ممنون می‌شوم به سوال‌های زیر جواب بدهید:

۰. آیا راهی به جز کمک گرفتن از دوستان خارج از کشور برای افتتاح حساب پی‌پال و یا سایت‌های واسطه ایرانی وجود دارد؟
۱. از چه روش و یا درگاه پرداخت اینترنتی خارجی استفاده می‌کنید؟
۲. آیا طیف وسیعی از کارت‌های پرداخت بین‌المللی را پوشش می‌دهد؟
۳. نحوه و مراحل گرفتن درگاه پرداخت خارجی به چه صورت بود؟
۴. سیستم پرداخت طرف قراردادتان چه مقدار کارمزد برمی‌دارد؟
۵. سیستم پرداخت طرف قراردادتان چه مقدار بابت مالیات برمی‌دارد؟
۶. قوانین مسدود و محدود شدن آن به چه صورت است؟ آیا مثل درگاه پرداخت paypal سخت‌گیری می‌کند؟
۷. پیشنهاد کلی و یا سخن پایانی؟

 

لینک ثابت: https://panevis.ir/?p=1747

سرمایه‌گذاری روی بیت‌کوین