یکی از عادت‌های بد تقریباً همه ما ایرانی‌ها این است که موقع تعطیلات و سفر، مسیر سفر را جزء سفرمان حساب نمی‌کنیم و بدون توقف فقط سعی می‌کنیم زودتر به مقصد برسیم و از آنجا لذت ببریم؛ غافل از اینکه طول مسیر هم کلی جاذبه طبیعی، تاریخی و فرهنگی دارد که می‌توانیم از آن‌ها هم دیدن کنیم؛ اما عادت‌های سفری دیگری هم وجود دارند.

خارجی‌ها یک نوع سبک زندگی دارند به نام ون‌لایف (Vanlife). در این سبک زندگی دو دوست و یا یک زن و شوهر یک خودروی ون تهیه می‌کنند و طوری معماری داخل آن را تغییر می‌دهند که مناسب زندگی و البته سفر باشد. فکرش را بکنید که اگر بتوانید خانه و وسایل خانه‌تان را هم همراه خود در سفر داشته باشید، چقدر سفر راحت‌تری خواهید داشت. امروز به طور اتفاقی با سایتی آشنا شدم که به طور اختصاصی درباره این نوع سبک زندگی ون‌لایف می‌نویسد. در ادامه چند عکس از این نوع سفر را با هم می‌بینیم.

اولین مرحله این است که یک ون تهیه کنید:

 

مرحله بعدی آماده‌سازی فضای داخلی آن است. در بیشتر موقع این آماده‌سازی توسط خود صاحبان ون انجام شود تا هزینه‌ها کاهش یابد:

 

بعد از آماده‌سازی به چنین چیزی می‌رسیم:

 

امکانات داخل ون

همان‌طور که در عکس‌ زیر می‌بینید، فضای داخل ون کاملاً بهینه می‌شوند و به همین خاطر همه نوع امکاناتی مثل سینک ظرف‌شویی، یخچال، دراور، قفسه، تخت‌خواب، قهوه‌ساز و… دارند:

 

حالا وقت زدن به جاده، کوه و دشت است:

 

هر وقت هم خسته شدید، می‌توانید استراحت کنید:

 

 

منبع برق

حتماً می‌پرسید برق یخچال و قهوه‌ساز و لپ‌تاپ از کجا تامین می‌شود؟ از پنل‌های خورشیدی روی سقف ون و باتری‌های شارژی و اضطراری داخل ون:

 

هزینه سفر

این‌ها که همیشه در سفر هستند. پس هزینه زندگی و سفرشان از کجا تامین می‌شود؟ به لطف اینترنت پرسرعت و باکیفیت و ارزان در خارج از کشور، معمولاً همه آن‌ها دورکاری می‌کنند؛ یعنی بعضی‌هاشان از جاهایی که دیدن می‌کنند، عکس می‌گیرند و برای آژانس‌های مسافرتی می‌فرستند و یا برای شرکت‌های توریستی مقاله می‌نویسند. بعضی‌های دیگر کارهای ویراستاری و ترجمه انجام می‌دهند و یا روی سایت‌هایی که گزارش سفرشان را در آن می‌نویسند، آگهی تبلیغاتی می‌گیرند. گاهی هم شرکت‌هایی که ملزومات سفر مثل پنل‌های خورشیدی تولید می‌کنند، اسپانسر این سفرها می‌شوند. گاهی هم خودشان سازشان را برمی‌دارند و در یک جای شلوغ برنامه‌ای اجرا می‌کنند. خلاصه اینکه هم کار می‌کنند و هم زندگی و هم تفریح:

 

 

گاهی این طور سفرها تا ۱۵ سال طول می‌کشد و همه کشورهای دنیا را می‌گردند. بعضی از آن‌ها حتی می‌گویند تا آخر عمرشان می‌خواهند این نوع سبک زندگی و سفر را ادامه دهند. نظر شما در مورد این نوع سفر چیست؟ هیجان‌انگیز نیست؟

اگر می‌خواهید از انتشار نوشته‌های بعدی پانویس باخبر شوید، می‌توانید به طور رایگان، مشترک خوراک پانویس، اینستاگرام من و یا کانال تلگرام پانویس شوید و یا برای اشتراک ای‌میلی، ای‌میل خود را در کادر زیر وارد و ثبت کنید:

دقت داشته باشید که برای فعال‌سازی اشتراک ای‌میلی، باید ای‌میلی که از طرف وبلاگ برای‌تان فرستاده می‌شود را تأیید کنید.

لینک ثابت: https://panevis.ir/?p=1839

سرمایه‌گذاری روی بیت‌کوین