یکی از قسمت‌های سیستم جامع دانشگاهی گلستان که بعد از پایان هر ترم، دوست دارم هر چه زودتر آن را ببینم، قسمت «ارزشیابی اساتید» است. این قسمت، حاوی ۱۵ سوال تستی در زمینه‌های مختلف در مورد استاد درس مربوطه است  که هر دانشجو قبل از امتحان پایان‌ترم باید به صورت اینترنتی از بین گزینه‌های خیلی خوب، خوب، متوسط، قابل قبول و ضعیف به آن‌ها جواب بدهد.

سیستم جامع دانشگاهی گلستان

امروز بالاخره کمی وقت پیدا کردم و نتایج ارزشیابی ترم قبل خودم را بررسی کردم. در ترم قبل، یعنی ترم دوم سال تحصیلی ۱۳۹۱-۱۳۹۲ در دانشگاه صنعتی کرمانشاه، دو درس ریاضی عمومی ۱ برای دانشجویان رشته‌های مهندسی داشتم. در این دو درس، جمعاً ۴۸ دانشجو داشتم که گویا تنها ۴۶ نفر آن‌ها در آزمون ارزشیابی شرکت کرده‌اند.

خوشبختانه جواب‌های دانشجویان به سوال‌ها به صورت ناشناس برای استاد به نمایش در می‌آید؛ به عبارت دیگر، استاد متوجه نمی‌شود که چه کسی، چه جوابی داده است. بنابراین، دانشجویان می‌توانند با خیال راحت و بدون هیچ ترسی از استاد، به سوال‌ها جواب بدهند.

با وجود ناشناس ماندن دانشجویان، متاسفانه گاهی دانشجویان به صورت احساسی و هیجانی به سوال‌ها جواب می‌دهند. به عنوان مثال، ممکن است دانشجویی، درسی را برای بار دوم و با همان استاد برداشته باشد و به خاطر داشتن خاطره بد در بار اول برداشتن درس، امتیازهای پایینی به استاد بدهد. به عنوان مثالی دیگر، ممکن است دانشجویی به خاطر سخت بودن امتحان میان‌ترم و گرفتن نمره پایین در آن، در آزمون ارزشیابی، به خیال خودش، تلافی کند و برای همه سوال‌ها، «ضعیف» بزند.

نتایج ارزشیابی

علاوه بر موارد بالا، گاهی ممکن است دانشجویان به خاطر ترس از استاد، امتیازهای خوبی به استاد بدهند. به عنوان مثال، ممکن است دانشجویان یک درس، به خاطر اینکه می‌دانند در ترم بعدی که ترم آخرشان است، حتماً یک درس دیگر هم با همان استاد دارند، از ترس اینکه ممکن است استاد در درس ترم بعد، با آن‌ها لج کند، عملکرد ضعیف استاد را نادیده بگیرند و به جای امتیازهای واقعی، امتیازهای خوبی به استاد بدهند تا به خیال خودشان، ترم بعد در امان باشند!

با تمام این حرف‌ها، امیدوارم که هیچ‌کدام از این حالت‌ها برای من اتفاق نیافتد و امتیازهایی که دانشجویان تا به حال به من داده‌اند و در آینده می‌دهند، امتیازهای واقعی خودم باشد. نتایج ارزشیابی من در سیستم گلستان در ترم قبل در ادامه آمده است. فقط با عرض پوزش، بعضی از قسمت‌های جدول، به خاطر اینکه ممکن است از دید دانشگاه، محرمانه باشند، به صورت تارشده، در آمده است. (برای دیدن عکس‌ها در اندازه بزرگ‌تر، روی آن‌ها کلیک کنید).

در عکس زیر، معدل من و رتبه من در گروه، دانشکده و دانشگاه، نشان داده شده است:

نتایج ارزشیابی سیستم گلستان

در این عکس، سوال‌های آزمون و جواب‌های دانشجویان به این سوال‌ها را می‌توانید ببینید:

نتایج ارزشیابی سیستم گلستان

البته جدول‌های دیگری هم وجود دارد که به خاطر اینکه تمام اطلاعات آن، مربوط به من نیست، نمی‌توانم آن‌ها را در اینجا قرار بدهم. امیدوارم بتوانم به کمک دانشجویان عزیز، هر ترم، بهتر از ترم قبل عمل کنم.

در پایان، از تمام دانشجویان عزیزم که تا به حال با من درس داشته‌اند و این نوشته را می‌بینند، خواهش می‌کنم هر گونه دیدگاه خودشان را که در سوال‌های بالا، گنجانده نشده است را در قسمت دیدگاه‌ها در پایین همین صفحه بیان کنند. علاوه بر این، برای اینکه در بیان دیدگاه‌های‌شان، راحت باشند، از اسم و ای‌میل مستعار یا جعلی استفاده کنند. به عبارت دیگر، هر چه دل تنگ‌شان می‌خواهد، بگویند. تمامی این دیدگاه‌ها در صورت نداشتن جملات نامناسب، تایید و به نمایش در خواهد آمد.

لینک ثابت: https://panevis.ir/?p=564

سرمایه‌گذاری روی بیت‌کوین