یکی از قشنگ‌‌ترین کارهای دنیا به نظر من اهدای عضو پس از مرگ است. کاری که می‌تواند زندگی را به چند نفر نیازمند و امید را به چند خانواده برگرداند. مدت‌ها بود که می‌خواستم کارت اهدای عضو بگیرم؛ اما هر بار موقع پر کردن فرم اهدای عضو، حال عجیبی بهم دست می‌داد تا اینکه چند روز پیش فرم را پر کردم. حس خیلی خوبی از گرفتن این کارت دارم.

 

کارت اهدای عضو

کارت اهدای عضو

ای کاش به جای این چالش‌های بی‌خاصیت و زردی که هر روز در اینترنت باب می‌شوند، چالش و یا کمپینی هم برای اطلاع‌رسانی در مورد اهدای عضو راه بیافتد. این کارت را با هشتگ #اهدای_عضو در اینستاگرامم به اشتراک گذاشتم.

چند واقعیت در مورد اهدای عضو

۱. هر فرد مرگ مغزی می‌تواند جان ۸ نفر را نجات دهد.
۲. در هر ۲ ساعت یک بیمار نیازمند به پیوند، جان خود را از دست می‌دهد.
۳. در صورت مرگ طبیعی نیز امکان اهدای عضو وجود دارد.
۴. حتی در صورت داشتن کارت اهدای عضو، در صورت عدم رضایت اولیای دم، اهدای عضو صورت نخواهد گرفت.
۵. باطل کردن کارت اهدای عضو بعد از تکمیل فرم امکان‌پذیر است.
۶. کل مراحل اهدا و پیوند عضو (اخذ رضایت از خانواده فرد اهداکننده تا پايان برداشت و پيوند عضو) معمولاً ۳۶ ساعت به طول می‌انجامد.
۷. تأمین کلیه هزینه‌های مربوط به امر اهدای عضو شامل بستری، برداشت و پیوند بر عهده وزارت بهداشت و درمان است و هیچ هزینه‌ای توسط خانواده اهداکننده پرداخت نخواهد شد.
۸. هیچ محدودیت سنی‌ای برای اهدای عضو وجود ندارد.
۹. فرایند برداشت عضو هیچ تغییری در ظاهر پیکر اهداکننده به وجود نخواهد آورد. پس از عمل برداشت، محل جراحی بخیه زده شده و از بیرون فقط به صورت یک خط تمیز عمل جراحی دیده خواهد شد.
۱۰. تیم پزشکی فقط عضوهایی را برمی‌دارند که خانواده اهداکننده رضایت به برداشتن آن‌ها داشته باشند.
۱۱. در عرض ۲ دقیقه می‌توانید اینترنتی ثبت‌نام کنید و کارت اهدای عضو خود را آنلاین تحویل بگیرید.

ثبت‌نام کارت اهدای عضو

برای ثبت‌نام کارت اهدای عضو ابتدا به صفحه ثبت‌نام کارت اهدای عضو بروید. صفحه‌ای مانند عکس زیر باز می‌شود:

ثبت‌نام کارت اهدای عضو

ثبت‌نام کارت اهدای عضو

 

در فرم بالا اطلاعات خواسته‌شده را وارد کنید و روی دکمه «ثبت» کلیک کنید. شماره موبایل و آدرس ای‌میل را با دقت وارد کنید؛ چون بعدها در صورت فراموشی گذرواژه، با استفاده از آن‌ها می‌توانید گذرواژه را بازیابی کنید.

دریافت کارت اهدای عضو به صورت فیزیکی

برای دریافت کارت اهدای عضو به صورت فیزیکی می‌توانید از طریق این صفحه اقدام کنید؛ البته داشتن کارت فیزیکی اهدای عضو یا همراه داشتن همیشگی آن اصلاً لازم نیست. مهم کد ملی‌تان است که در سیستم ثبت شده است. برای دریافت کارت موقت اهدای عضو می‌توانید از این لینک استفاده کنید. همچنین  هر وقت گذرواژه‌تان را فراموش کردید، می‌توانید از طریق این لینک آن را بازیابی کنید.

 

برای پرسیدن سوال‌های فنی در مورد اهدای عضو لطفاً با پشتیبانی خود سایت اهدای عضو تماس بگیرید. اینجا یک وبلاگ شخصی است.

 

اگر می‌خواهید از انتشار نوشته‌های بعدی پانویس باخبر شوید، می‌توانید به طور رایگان، مشترک خوراک پانویس، اینستاگرام و یا کانال تلگرام پانویس شوید و یا برای اشتراک ای‌میلی، ای‌میل خود را در کادر زیر وارد و ثبت کنید. دقت داشته باشید که برای فعال‌سازی اشتراک ای‌میلی، باید ای‌میلی که از طرف وبلاگ برای‌تان فرستاده می‌شود را تأیید کنید.

دقت داشته باشید که برای فعال‌سازی اشتراک ای‌میلی، باید ای‌میلی که از طرف وبلاگ برای‌تان فرستاده می‌شود را تأیید کنید.

لینک ثابت: https://panevis.ir/?p=1865

سرمایه‌گذاری روی بیت‌کوین