حتماً شما هم بارها سوال تفاوت عطر زنانه با مردانه چیست؟ را از خودتان پرسیده‌اید. چه چیزی باعث می‌شود بوی یک عطر یا ادوکلن مردانه یا زنانه باشد؟ آیا واقعاً بوی عطر مردانه از زنانه قابل تشخیص است؟ چند روز پیش این سوال را به صورت یک نظرسنجی در اینستاگرامم مطرح کردم:

تشخیص عطر زنانه از مردانه

تشخیص عطر زنانه از مردانه

همان‌طور که می‌بینید، خوشبختانه ۶۵ درصد از رای‌دهنده‌ها گفته‌اند که بوی عطر زنانه را از مردانه تشخیص نمی‌دهند. در ادامه می‌بینیم که واقعاً فرقی بین این دو وجود ندارد!

واقعیت این است که تا ۱۰۰ سال پیش چیزی به اسم عطر زنانه و مردانه وجود نداشته است. بعد از آن بود که صنعت بازاریابی و مد شروع به این تقسیم‌بندی کرد و با ایجاد تفاوت در بسته‌بندی، طراحی شیشه، رنگ و… این تفکر را به مصرف‌کنندگان القا کرد که عطرها و ادوکلن‌ها، مردانه و زنانه دارند؛ همین باعث شد که مردها و زن‌ها به صورت مشترک از یک عطر و ادوکلن استفاده نکنند و در هر خانه‌ای حداقل دو نوع عطر وجود داشته باشد. این خرید بیشتر همان چیزی است که صنعت بازاریابی و مد می‌خواهد.

تفاوت عطر زنانه با مردانه

تفاوت عطر زنانه با مردانه

خودم به‌شخصه هیچ‌وقت نتوانسته‌ام و نمی‌توانم از روی بو، یک عطر زنانه را از مردانه تشخیص بدهم؛ چون با وجود اینکه صنعت عطرسازی می‌گوید که مثلاً عطرهای مردانه دارای نت‌های چرمی، چوبی و تند و عطر‌های زنانه دارای نت‌های گُلی (مثل رز و گل مریم)، سبک‌تر و شیرین‌تر هستند، در واقع خیلی از نت‌ها بین عطرهای مردانه و زنانه مشترک هستند و اصلاً در خیلی از مواقع قابل تشخیص نیستند و یا عمر آن‌ها خیلی کوتاه است که کسی متوجه آن‌ها بشود.

بنابراین دفعه بعدی که خواستید عطر بزنید، مثل من ترس از قضاوت شدن توسط دیگران را کنار بگذارید؛ به مردانه/زنانه بودن آن توجه نکنید و از هر کدام که خوشتان آمد، استفاده کنید.

با وجود این‌ها اگر قصد دارید به کسی عطر هدیه بدهید، حتماً به مردانه/زنانه بودن آن دقت کنید. خوشبختانه از روی ظاهر عطر می‌توان خیلی راحت نوع آن را تشخیص داد: عطرها و ادوکلن‌های زنانه معمولاً شیشه‌های فانتزی با طراحی عجیب و غریب و رنگ روشن مانند صورتی و بنفش دارند. در حالی که مردانه‌ها دارای طراحی‌ زمخت، زشت! و رنگ‌های تیره هستند. به عنوان مثال در عکس بالا، دو عطر سمت راستی، زنانه و سمت چپی، مردانه است.

علاوه بر ظاهر، روی بسته‌بندی‌ عطرها هم کلمه‌های For Men یا For Women نوشته شده تا به سادگی قابل تشخیص باشند؛ البته عطرهایی هم وجود دارند که بین آقایان و خانم‌ها مشترک هستند. به این عطرها Unisex می‌گویند.

غلظت عطر و ادوکلن‌

نکته دیگری که در مورد عطرها و ادوکلن‌ها باید بدانیم، تقسیم‌بندی آن‌ها بر اساس غلظت است. به طور کلی برای عطرها، پنج دسته‌بندی به نام‌های

ادوفرش، ادوکلن، ادوتویلت، ادوپرفیوم و پرفیوم

وجود دارد. هر چه از سمت راست به چپ برویم، غلظت اسانس آن‌ها بیشتر و در نتیجه به طور کلی زمان ماندگاری و قدرت پخش بوی آن‌ها روی بدن بیشتر می‌شود. بدیهی است که قیمت آن‌ها هم بالاتر می‌رود.

نظر شما چیست؟ به زنانه و مردانه بودن عطرها دقت می‌کنید؟

اگر می‌خواهید از انتشار نوشته‌های بعدی پانویس باخبر شوید، می‌توانید به طور رایگان، مشترک خوراک پانویس، اینستاگرام من و یا کانال تلگرام پانویس شوید و یا برای اشتراک ای‌میلی، ای‌میل خود را در کادر زیر وارد و ثبت کنید:

دقت داشته باشید که برای فعال‌سازی اشتراک ای‌میلی، باید ای‌میلی که از طرف وبلاگ برای‌تان فرستاده می‌شود را تأیید کنید.

لینک ثابت: https://panevis.ir/?p=2102

سرمایه‌گذاری روی بیت‌کوین