پریروز دوستم علی ازم خواست توی مقالات خارجی نگاه کنم ببینم آیا دوچرخه‌سواری زیاد باعث سرطان پروستات می‌شه یا نه. منم دیدم چون دوچرخه‌سواری تفریح و ورزش خیلی‌هاست، گفتم نتیجه رو اینجا بنویسم تا در دسترس همه باشه.

ارتباط بین دوچرخه‌سواری و سرطان پروستات

ارتباط بین دوچرخه‌سواری و سرطان پروستات

 

همون‌طور که توی اسکرین‌شات می‌بینین، علی گفته که توی یه سایت فارسی به نقل از کالج لندن خونده که بیشتر از ۹ ساعت در هفته دوچرخه‌سواری خوب نیست؛ اما آیا این واقعیت داره؟

این خبر رو حدود ۴ سال پیش دو سایت Mail Online و The Daily Telegraph به نقل از محققان کالج لندن منتشر کردن. سایت اولی نوشته

Men who cycle more than nine hours a week are six times more likely to develop prostate cancer.

یعنی «مردهایی که در هفته بیشتر از ۹ ساعت دوچرخه‌سواری می‌کنند، ۶ برابر بیشتر احتمال ابتلا به سرطان پروستات دارند»؛ اما آیا این همه ماجراست؟

ارتباط بین دوچرخه‌سواری و سرطان پروستات

توی همون تحقیق، خود محقق‌ها گفتن که نمونه آماری‌شون کوچیک بوده و تحقیق بیشتری نیازه و یافته‌هاشون لزوماً به این معنی نیست که ارتباطی بین دوچرخه‌سواری و سرطان پروستات وجود داره. علاوه بر این، از شرکت‌کننده‌ها فقط به صورت اینترنتی سوال شده و هیچ مصاحبه یا آزمایش فیزیکی‌ای انجام نشده؛ بنابراین هیچ ارتباطی بین تعداد ساعت‌هایی که فرد در هفته دوچرخه‌سواری می‌کنه با سرطان پروستات وجود نداره. رسانه‌ها این خبر رو با شیطنت منتشر کردن.

دوچرخه‌سواری و مشکل جنسی

دوچرخه‌سواری و مشکل جنسی

ارتباط بین دوچرخه‌سواری و آسیب دیدن ارگان‌های جنسی مردان

سایت گاردین حدود ۴ ماه پیش مقاله‌ای با عنوان «آیا دوچرخه‌سواری به ارگان‌های جنسی مردان آسیب می‌زنه؟» منتشر کرده. منظور از آسیب دیدن ارگان‌های جنسی مردان، مواردی مثل بی‌حسی آلت و مشکل در راست شدن آلت و مشکلات ادراریه. این مقاله می‌گه که دوچرخه‌سواری هیچ اثر بدی روی کارکردهای جنسی و اداری مردان نداره؛ فقط محقق‌ها چند تا پیشنهاد دارن. مثلاً یکی‌شون پیشنهاد داده برای جلوگیری از بی‌حسی آلت در دوچرخه‌سواری‌های طولانی، بعد از دوچرخه‌سواری قدم بزنین یا از زین‌های مناسب و استاندارد استفاده کنین تا فشاری که به اندام‌های جنسی وارد می‌کنه، کمتر بشه یا در صورت امکان، گاهی از روی زین بلند بشین و به صورت ایستاده دوچرخه رو برونین.

در مورد مشکل راست شدن آلت هم گفته که ربطی به دوچرخه‌سواری نداره؛ چرا که مثلاً هشت ساعت نشستن پشت کامپیوتر برای سلامت جنسی و کلی فرد از دوچرخ‌سواری بدتره. توی مقاله در مورد مختل شدن جریان خون در اون قسمت هم گفته شده که این‌ها حقیقت نداره و فقط نتیجه تحقیق‌هایی با کیفیت پایین بوده.

خلاصه اینکه این مقاله پیشنهاد می‌ده مردها همچنان به دوچرخه‌سواری‌شون ادامه بدن؛ چرا که برای قلب، شش‌ها، سلامت روحی و تناسب اندام‌شون خوبه.

ارتباط بین دوچرخه‌سواری خانم‌ها و زندگی جنسی

در مورد دوچرخه‌سواری خانم‌ها هم نتیجه جالبی پیدا می‌شه. دوچرخه‌سوای نه تنها به سلامت جنسی خانم‌ها آسیب نمی‌زنه بلکه حتی می‌تونه کیفیت زندگی جنسی اون‌ها رو هم بهبود ببخشه!

دوچرخه‌سواری خانم‌ها

دوچرخه‌سواری خانم‌ها

فقط در اینجا هم چند تا پیشنهاد وجود داره:

۱. از زین‌های مناسب و استاندارد استفاده کنن.
۲. از کرم‌های حائل مخصوصی که باعث کاهش سایش در قسمت اندام‌های جنسی می‌شه، استفاده کنن.
۳. موهای اون قسمت رو کامل نزنن.
۴. بعد از دوچرخه‌سواری، شورت‌شون رو دربیارن و اون قسمت رو بشورن.

 

منبع: + + + + +

اگر می‌خواهید از انتشار نوشته‌های بعدی پانویس باخبر شوید، می‌توانید به طور رایگان، مشترک خوراک پانویس، اینستاگرام من و یا کانال تلگرام پانویس شوید و یا برای اشتراک ای‌میلی، ای‌میل خود را در کادر زیر وارد و ثبت کنید:

دقت داشته باشید که برای فعال‌سازی اشتراک ای‌میلی، باید ای‌میلی که از طرف وبلاگ برای‌تان فرستاده می‌شود را تأیید کنید.

لینک ثابت: https://panevis.ir/?p=2205

سرمایه‌گذاری روی بیت‌کوین